WIADOMOŚCI

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Policjanci szkoleni przez rzecznika konsumenta

Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach, w ramach doskonalenia zawodowego, brali udział w szkoleniu prowadzonym przez miejskiego rzecznika konsumenta.

Często zgłaszają się do nas osoby, które czują się pokrzywdzone przez dostawców towarów i usług. Wówczas policyjni detektywi muszą dokonać analizy sprawy i ocenić, czy doszło do przestępstwa czy może naruszenia praw konsumenta. Wolny rynek daje wiele możliwości stronom transakcji handlowych. Badania zlecone przez UOKiK pokazują, że od lat, niezmiennie, zagubione czują się na nim osoby starsze. Nie szukają dodatkowych informacji o produktach i usługach. Gubi ich nadmierna ufność – rzadko weryfikują prawdziwość przedstawianych przez przedsiębiorców informacji. Rzadko składają też reklamacje i dochodzą swoich praw. Czasami jednak, czując się oszukanymi, zgłaszają na policję. W związku z powyższym zasadnym jest wymiana doświadczeń i zbieranie jak najszerszej wiedzy z obszaru praw konsumenta. Dlatego rzecznik praw konsumenta, Anna Nidzińska, przeprowadziła szkolenie dla policjantów naszego garnizonu. Przede wszystkim poruszano tematy umów cywilno-prawnych, przestępstw i wykroczeń związanych ze sprzedażą towarów osobom starszym. Był to pierwszy termin, kolejne spotkanie 10 czerwca.
 

  • Aula szkolna. Słuchacze i prowadząca wykład kobieta.
  • Aula szkolna. Słuchacze i prowadząca wykład kobieta.
Powrót na górę strony